Email Marketing


In 1971 verstuurde Ray Tomlinson de allereerste email.

Hij deed dit door de letters QWERTYUIOP (de letters op uw toetsenbord) te verzenden naar zijn collega’s. Om zijn collega’s van elkaar te onderscheiden en allen apart dezelfde boodschap te kunnen sturen, gebruikte hij een teken waarvan hij wist dat dit niet in een eigennaam voorkomt. Een aantal van de collega’s reageerde verontwaardigd bij het ontvangen van een onverwacht bericht. De grondbeginselen van email marketing, het gebruik van het apenstaartje én spam waren gelegd.

the best time to call me is email

U kunt op allerlei manieren contact leggen met uw klant of prospect. Soms komt het echter nét even niet uit wanneer u een poging waagt. Emails komen altijd goed uit omdat ze worden gelezen op een door de lezer gekozen moment. Bij email marketing staat van tevoren vast dat er een zekere mate van interesse is voor wat u te melden heeft omdat de ontvanger zichzelf heeft aangemeld. Email is een marketing tool wat daarnaast (direct) meetbaar en testbaar is. Zo houdt u altijd overzicht op wat uw marketingacties u opleveren. E-mail marketing biedt u de mogelijkheid een band op te bouwen met uw doelgroepen. Het is ook flexibel inzetbaar en bedient daarom de wensen van elke doelgroep.

Wij verzenden inmiddels ruim 40 jaar zakelijk emails en de voordelen zijn legio. Bedrijven zetten email marketing ieder jaar steeds hoger op de agenda en toch blijft het achter bij andere marketing tools zoals social media. Waarom is het ‘een vergeten kindje’?

SPAM SPAM SPAM 🙂

De grootste angst is te worden aangemerkt als spam. Als de email tenminste aankomt, het adres moet immers ook kloppen. Het up to date houden van gegevens van ontvangers vergt aandacht, tijd en schiet er vaak bij in. Aangezien iedereen emails verstuurt, is de concurrentie binnen de inbox van uw doelgroep spreekwoordelijk moordend. De wetgeving is bovendien bij velen onbekend met als gevolg dat het inzetten van e-mail marketing onbemind is.

Email Marketing Boot Camp

Hoe kunt u op effectieve en efficiënte wijze email marketing implementeren binnen uw huidige marketingstrategie? Voor elke onderneming is dit anders. Daarom biedt zulutions in samenwerking met partner BIR Creatieve Communicatie een eendaagse email marketing boot camp die op de deelnemers wordt afgestemd.

zulutions verzorgt de ochtend bestaande uit een Workshop en Training waarin wij ingaan op:

  • Waarom email marketing
  • Hoe inzetten voor mijn organisatie
  • Do’s & Don’ts incl. wetgeving
  • En gaan wij oefenen en testen

BIR Creatieve Communicatie verzorgt het praktijkgedeelte in de middag en leert u alles over Mailplus, eenvoudig te gebruiken software voor professionele email marketing.

BIR Creatieve Communicatie

mailplus_logo_zulutions_online_marketingBIR is een full service B2B reclamebureau gevestigd in Hengelo met meer dan 20 jaar ervaring in het ontwikkelen en vervaardigen van uiteenlopende communicatieactiviteiten voor haar klanten. Van het ontwikkelen van strategieën en creatieve concepten tot en met het vervaardigen van alle denkbare digitale en gedrukte communicatiemiddelen. Dit doen wij voor veel vaste opdrachtgevers en uiteraard ook graag voor u. Wij zijn er klaar voor!

MailPlus email marketing

Met MailPlus biedt BIR haar klanten een zeer gebruikersvriendelijk online email applicatie. Inloggen, verzendlijst selecteren of uploaden, email samenstellen en voorzien van afbeeldingen, testen, optimaliseren en verzenden. En dan natuurlijk de click-resultaten analyseren. Snel, eenvoudig en betaalbaar. Maar MailPlus kan natuurlijk veel meer …

Groeien?

Een hogere ROI uit uw online nieuwsbrieven? Of wilt u een sterke groei van het aantal nieuwsbrief abonnees? Welk doel u ook voor ogen heeft, zulutions en BIR  hebben de expertise in huis en na een dag met ons, u ook. Neem daarom vandaag nog vrijblijvend contact met ons op via onderstaand formulier:

Naam (verplicht)

Bedrijfsnaam

Uw e-mail (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Website

Onderwerp

Uw bericht